Totul despre masini
 DACIA - Duster - Dacia Duster test drive. Offroad taica!
» Prezentare generala
Vezi galeria foto
 Rating Redactie (81 pct.) Four stars
 Rating Utilizatori (0 pct.)No stars


Loic Feuvray, taticul lui Duster, adica cel care a venit cu ideea de a crea un crossover Dacia, spunea in seara dintre cele doua zile de test-drive din Maroc ca a gandit inca de la inceput aceasta masina ca fiind un passe-partout. O masina care sa nu ii faca pe soferi sa-si asume riscuri pe care autovehicolul sa nu le poata duce, dar care sa isi surprinda soferul chiar si atunci cand acesta va fi de parere ca nu poate merge mai departe.

Judecand dupa cum arata, si in ciuda faptului ca Feuvray se jura ca nu s-a intentionat o asemanare cu noul Nissan Patrol, Duster e mai mult Nissan decat Renault. E un pui de Patrol, ce mai, cu tot ce inseamna asta: pedigree offroad, dar si o multime de caracteristici lipsa, care nu ii vor permite sa acceada in tipul de teren pe care un Patrol il domina fara probleme. Pentru cine nu intelege: seamana, dar nu rasare!

Daca vi se pare urat, reamintiti-va ca este un crossover cu pretentii offroad desenat inca de la inceput cu intentia de a accentua robustetea si spiritul aventurier. Un autovehicul care sa iti ofere spatiul unui SUV din clasa compacta dar care sa coste cat o masina de clasa mica, chiar si in dotarile superioare. Un mic tanculet pentru cei afectati de starea execrabila a drumurilor est-europene, sud-americane, africane si central asiatice.

Normal, se va vinde in disperare mai ales in Europa Occidentala, unde deja comenzile se intind pe 4 luni. De ce? Pai cititi mai departe testul cu versiunile 1.5 dCi 85CP 4x2, 1.5 dCi 110CP 4x4 si 1.6 16V 105CP 4x2 prin Maroc, putin mai sus de tropice, si veti afla.







aGalerie imagini
Duster maroc z1 01 - Duster maroc z1 02 - Duster maroc z1 03 - Duster maroc z1 04 - Duster maroc z1 05 -
Duster maroc z1 06 - Duster maroc z1 07 - Duster maroc z1 08 - Duster maroc z1 09 - Duster maroc z1 10 -
Duster maroc z1 11 - Duster maroc z1 12 - Duster maroc z1 13 - Duster maroc z1 14 - Duster maroc z1 15 -
Duster maroc z1 16 - Duster maroc z1 17 - Duster maroc z1 18 - Duster maroc z1 19 - Duster maroc z1 20 -
Duster maroc z1 21 - Duster maroc z1 22 - Duster maroc z1 23 - Duster maroc z1 24 - Duster maroc z1 25 -
Duster maroc z1 26 - Duster maroc z1 27 - Duster maroc z1 28 - Duster maroc z1 29 - Duster maroc z1 30 -
Duster maroc z1 31 - Duster maroc z1 32 - Duster maroc z1 33 - Duster maroc z1 34 - Duster maroc z1 35 -
Duster maroc z1 36 - Duster maroc z1 37 - Duster maroc z1 38 - Duster maroc z1 39 - Duster maroc z1 40 -
Duster maroc z1 41 - Duster maroc z1 42 - Duster maroc z1 43 - Duster maroc z1 44 - Duster maroc z1 45 -
Duster maroc z1 46 - Duster maroc z1 47 - Duster maroc z1 48 - Duster maroc z1 49 - Duster maroc z1 50 -
Duster maroc z1 51 - Duster maroc z1 52 - Duster maroc z1 53 - Duster maroc z1 54 - Duster maroc z1 55 -
Duster maroc z1 56 -
Referitor la duster
de Venusake (18-Aprilie-2010 22:43:09)
Pe langa modul de prezentare structurata a parerilor si impresiilor, cu care sunt perfect de acord (testare directa), mi-a placut punctarea finala "Duster chiar e acolo"! Ma bucur ca suntem colegi de forum! Referitor la masina .... o sa inchida foarte multe guri ! (sau poate ca o sa le lase deschise)!
INEPTII
de Gigi (19-Aprilie-2010 11:12:16)
"Versiunea 4x2 benzina nu mai e la fel de buna. Nu stiu de ce, dar masina nu mai pare la fel de legata. Motorul pe benzina pare ca se chinuie, desi masina e mai usoara cu 20 de kilograme si are 20 de cai in plus fata de dCi-ul de 85CP. Tot la aceasta versiune, asperitatile drumului se simt mult mai pregnant in habitaclu. Este versiunea pe care in mod clar NU o recomand celor care vor sa ia Duster." Cu naiba de asperitatile drumului se simt mult mai pregnant la aceasta versiune, cand singura diferenta e motorul (suspensiile sunt ABSOLUT IDENTICE) ??? Cum puteti sa debitati asemenea ineptii ?
Diesel vs Benzina
de Adrian M. (19-Aprilie-2010 11:31:43)
Daca debitez ineptii, le debitez sub nume propriu si dupa ce am testat personal ambele masini. Nu sub protectia anonimatului, ca orice gigi. Nu am o explicatie pentru senzatia diferita din cele doua masini. Poate fi vorba de jante, poate fi vorba de anvelope, poate fi vorba de masina de test in sine (o fi fost mai hartanita), eu scriu doar despre ce am simtit la bordul ei. Iar daca le consideri ineptii, ai de unde sa-ti faci o parere, e plin netul de recenzii. Apropo, comentariile cu injurii nu se aproba.
Diesel versus Benzina
de Leo (19-Aprilie-2010 14:57:37)
Motoarele sunt slabute dar economicoase. Acets gen de masini au nevoie de cuplu motor (in primil rand) obtinut la turatii joase pentru a-si putea permite sa treaca obstacole la viteze mici. Motorizarile pe benzina existente nu pot satisface aceasta cerere. Final: motorul de 110 CP (diesel) e singurul care sa satisfaca cererea de terenuri accidentate dar si de sosele. Pentru: GIGI (cu articolul "ineptii") Sistemul 4*4 seteaza altfel socurile resimtite de sofer (puntea spate devine activa si se comporta altfel la asperitatile drumului fata de versiunea 4*2). Astfel incat e mai bine sa pui mana sa citesti despre mecanica, sa o intelegi si dupa asta sa emiti comentarii. Altfel, ramai simplu COCALAR
duster
de cristi (20-Aprilie-2010 12:21:52)
Adi, esti un finut si pozele sunt absolut dementiale. Masina e urata ca porcu, da, e foarte buna pentru tarani (nu in sens peiorativ) si sunt de acord cu asta dar daca mai pui ceva banuti, chiar iti iei o masina adevarata, nu pocitania asta :))
duster si renault
de ionut stan (20-Aprilie-2010 18:30:10)
Fiind scoasa de aceeasi firma ca produce/asambleaza marca Logan nu ma astept decat la aceleasi bube: motor bun-masina proasta. Asta a ajuns la mine mult laudatul Logan dupa 3 ani.Pretul e exagerat la 4x4 dci 110cp. Oare de ce alte marci au SUV-uri si nu pseudoSuv-uri ca noi. Este o optiune care este totusi peste puterea de cumparare a romanilor de rand, iar cine isi doreste un SUV sigur va sari la alte marci consacrate. Acelasi pricnipiu ca la Logan-ieftin si prost. Fiabilitate foarte scazuta. Unii au pobservat deterioararea scaunelor la masinile de drive-test, imbinari si finisaje facute cu toporul, bureti pusi intre parbriz si bord, capacul de la alimentare urias si cate si mai cate. Are in final aceleasi veleitati ca si loganu..spariu mare, putine componente, confort fara pretentii si vesnica lipsa a unui filtru de praf/polen. Vorba lui cristi..mai pui bani si iei o masina adevarata. Oricum am fost posesor de logan diesel..motor bun dar masina proasta...revizii scumpe si piese asemenea..Noroc ca mai exista si alte marci pe piata.
punctaj 3 stele?
de apolo11 (21-Aprilie-2010 18:56:49)
cum a ti dat 5 stele la suspensii si la scaune fata si pozitie condus? nu ati dat la passat sau similar ......incurajam noi ind romaneasca dar asta e ca pe fata,,,,,,,,,,,,am facut dtive test si prin gropi pe asfalt e sub renault kangoo..se misca brusc volanul la orice hop mai mare ..datorita suspensie fata de low cost logan ..... .......ca sa nu vb de alte masini mai pricopsite........
Corect
de Adrian M. (21-Aprilie-2010 21:57:49)
Ce-i corect e corect. Initial am acordat cele 5 stele raportate la comportamentul unui crossover. Totusi, mai corect este sa aiba 4 stele, raportate, atentie, tot la comportamentul unui crossover. Cele 4 stele sunt strict pentru modelul 4x2/4x4 diesel. Sub Kangoo? Hm. Sunt de alta parere. Am modificat totusi corespunzator. Nu comparati cu Passat, unde stelele sunt acordate in raport cu clasa din care face parte. Unele n-au legatura cu altele.
test vs
de Dan (22-Aprilie-2010 11:14:02)
Mai fratilor, cand testati si un GWM Hover CUV? Se vinde de 4 ani in romanica, nu am auzit sa aiba probleme si "bate la fund" Dusterul ca pret / dotari / 4x4 !!!
Duster 4x4 Benzina
de Theo (22-Aprilie-2010 11:22:01)
Adrian, citesc cu mare placere articolele tale si iti multumesc pe aceasta cale pentru toate informatiile primite de noi, cititorii, informatii pe care le gasesc obiective si bine prezentate (asa cum ar zice un englez, 'you are doing a good job, mate :)'). As dori sa te rog sa nu uiti de testul cu Duster pe benzina 4x4 si asa cum stiu ca ai facut-o in cazul lui Subaru Forester, sa ne prezinti parerile pro si contra, avantajele si dezavantajele unui Duster 4x4 in varianta benzina si diesel. Cred ca acest test comparativ ar interesa pe foarte multi dintre noi, potentiali clienti de Duster. Iti multumesc anticipat !
Benzinar convins
de Alt Gigi (28-Iulie-2010 14:10:43)
Intre variantele 4x2 si 4x4 difera si cutia de viteze, nu numai suspensia spate. Nu cumva de aici se trage caracterul "lesinat" al Dusterului 1.6 16v 4x2? Eu am Logan 1.6 16v si numai lesinat nu e, iar Dusterul e mai usor.
GIGEL
de NEC (24-Ianuarie-2011 23:31:54)
- Salut la toti, la prima vedere sunt multumit de duster dar este peste puterea de cumparare la noi in tara, cum este posibil ca la o masina sa poti da peste 3000 de euro tevea nu cred ca asa o sa poata schimba parcul auta de la noi din tara si din aceasta cauza romanul cauta o masina din strainatate.
duster
de marius passatu (25-August-2011 16:20:25)
vreau sa schimb un passat brek,2008 cu 100km cu un duster .procedez bine?f. serios
duster 4x4
de Victor (13-Octombrie-2011 21:39:21)
Vreau sa-mi cumpar un Duster 4x4 diesel. o alegere buna? maxim o voi folosi pe drumuri forestiere mai abrupte.
!
de Victor (13-Octombrie-2011 21:45:56)
Foarte utile comentariile! Pentru acest lucru, multumesc celor ce le-au postat.
pro si contra
de mustermann (30-Octombrie-2011 22:34:01)
am condus pana acum multe tinichele. Si Audi, si Volvo, VW si Skoda nu mai spun, Opel Fontera 4x4 si Landrover oneten cand altii nu visau sa faca offroad in RO. Conduc in prezent un Duster ca masina de servici. Dar am avut ocazia sa fac o serie de iesiri ( la inceput light offraod - vorba aia - echipare de strada, masina noua, neincercata) apoi mergand spre medium - am fost surpirns sa constat cat de bine este incheghata aceasta masina. Domnilor, daca vreti confort a la golf si gasca, va resepct opinia de a va cumpara sehashuri de la turci, croati, sarbi, poloneji si alte natii propovaduitoare de masini rulate la 300 mii km si vandute la pret de 120 mii km cu povesti de babute, advocati si medici care s-au dat cu ele 10 ani in sufragejeri pe covor. Povesti de targuri, cum le promovati dealtfel abitir pe forumuri, fiti liberi in continuare sa vi le expuneti, doar este un dret castigat la revolutie - masina-i discutabila la design, are parti bune dar si parti nashpa, are nevoie de scaune mai ergonomice, este prea zgomotoasa (dar cine mai critica azi landrover oneten in desertul gobi? - tinicheaua este neschimbata de fo n x 10 ani - sau toyota fj? ) risipa de spatiu la bord - yarisul neveste-mii este mult mai ergonomic in ciuda dimensiunilor! dar este un inceput domnilor. Pe care daca vreti sa-l apreciati bine, daca nu la fel de bine. In fond. acest produs va avea masa lui de utilizatori, la fel ca orice alt produs. Este doar o chestie de marketing. Iar la banii astia, credeti-ma domnilor, ca nu am decat sa fiu pragmatic si sa zic, da frate, laser, merita. Ca solutia bulgareasca mai tine 1 luna sau 14, chestie de sansa. Bafta la curculat cu harburi straineze pe soelele patriei. Si accidente cat mai putine.
sucubus
de incubus (30-Octombrie-2011 22:43:43)
masina are valente doar la 4x4. $x2 este doar de moft - Logan MCV cu pretnetii de SUV, sa se duca fimeea la Lidl sau Penny Market in SUV pentru jupanii care n-au macar bani de Captiva la fimeea lor. Dar 4x4 ie belea. Stie sta la curbe in modul auto, iese din noroiul de la tara cand te duci iarna sa iei porcul lui tataie, (asta daca nu accelerezi ca fraieru' sa te ingropi in noroiul garlei din fundul curtzii lui tatza Frasina, si decuplezi ESP-ul) ehei ie meseire sa stii sa iesi din fatza blocului pe zapada. Dar juruitorii de masini uzate din Jermania stiu ca mashina nu face 2 iepuroi jumultizii ca au auzit ei de prin vecini ca eheii....Povesti. Parca potzi sa te caci in gustul omului?
4x4 benzina
de curios (29-Noiembrie-2011 21:45:34)
@Adrian: Ce se mai aude despre Duster 4x4 benzina ? Pe cand faci drive-test-ul ala ? Chiar sunt curios cum este comparat cu Duster 4x2 diesel, avand acelasi pret.
test benzina
de Adrian M. (29-Noiembrie-2011 22:26:42)
Pai iata-l: http://www.drive-test.ro/?a=det&art_id=1796 Nu l-am trecut la sectiunea drive-teste, dar l-am facut.
comparativ
de curios (30-Noiembrie-2011 11:24:53)
@Adrian: Cautam doar in sectiunea drive-test ;) Din cele scrise de tine, reiese ca ambele variante (1.5 dCi 4x2 90 CP si 1.6 16v 4x4 105 CP) se descurca in "soft off-road" dar cu varianta diesel ai trecut mai rar pe la benzinarie :))
Blog de calatorii
 Site-uri recomandate
Turism in Europa RCA 2012 Car test drives Totul despre Mobile.de Reparatii casete directie
Predari leasing. Masini recuperate Club Citroen Club Kia Cazare la munte Forum Volkswagen
Prognoza meteo februarie 2013 Reparatii Calculatoare Masini second hand Vanzari case Car specs
Auto Anunturi Auto - MagazinAuto.ro Preturi carburanti Forum Dacia Forum Renault
Termeni de utilizare  |  Contact
Web design, grafica, identitate firma

Hosted by Intelsoft


3.2392 seconds